fredag 18 oktober 2013

Projektskiss

Då var man igång!
Jag är lite inne i ett annat skapande just nu kring en kvinnlig människogestalt med hjorthorn. Jag har målat henne ett par gånger i akryl samt med pastellkritor.
Från början kom inspirationen från en väns möhippa då vi alla fick prova på poledance! Hemskt roligt och mycket benstyrka!
Hur som helst så var det väldigt vackert, så när jag kom hem var jag tvungen att teckna ner mina bilder som etsat sig fast på näthinnan. Teckningarna blev målningar och en kväll efter att ha läst en faktabok om hjortar för min äldsta dotter så fick plötsligt några av mina målade kvinnor hjorthorn.
Helgen därpå åkte jag till Österlen med några väninnor och tro det eller ej, då hittade jag ett hjorthorn i naturen!
Detta hjorthorn vill jag arbeta mer med och jag vill arbeta stort!


1 kommentar:

  1. Hej Jessica, det skall bli spännande och följa ditt hjorthorn.

    SvaraRadera