tisdag 14 oktober 2014

Assignment 2


 Jag skapade en liten hundskulptur av piprensare och gips. Först fick den lilla byrackan markera sitt revir. Därefter tog jag hunden på en ordentlig promenad!:)

Eftersom min vän är väldigt liten så blev kullarna ganska snabbt berg. Jag hade tyvärr ingen kamera med zoom så jag fick fotografera med min mobil. Helt ok. Bilderna är redigerade i Be funky.

Intressant att hunden trots sin litenhet faktiskt syns där långt borta...


Jag har låtit eleverna fotografera sina skulpturer ute tidigare, men jag har aldrig sagt var de ska placera sina skulpturer. Återigen en bra övning för att förstå hur man kan fotografera från olika vinklar samt hur uttrycket förändras när man placerar sin skulptur i ett annat sammanhang. Även övning på hur man kan kombinera olika tekniker, verktyg och material för att få nya uttryck.


1 kommentar:

  1. Hej vilken kul ide att jobb så litet med skulpturer av piprensare jag älskar dessa är så otroligt bra till mycket Tack det ska jag ta med mig!

    SvaraRadera