söndag 16 mars 2014

Gestalten har återvänt från sin sömn...

Helgen kom och jag var fast besluten om att det var denna helg som jag skulle komma igång med mitt projekt! Men vad hände? Lusten till att jobba med smutsiga handavtryck var som bortblåst. Jag kunde inte finna den någonstans hur mycket jag än letade...

Däremot fann jag lusten till ett helt annat projekt! Min gamla kvinnogestalt från tidigare gestaltning gjorde sig återigen påmind...
Det började klia i mina fingrar, jag måste prova att gjuta henne i betong som jag funderat över tidigare! Sagt och gjort! Jag körde och köpte grovbetong och började planera mitt arbete.

Min nya ingång till denna gestaltning blir gestalt - kontra - storstad - kontra - natur. 
(Jag hoppas att det är ok för Peter J att jag byter ingång..?)

Jag har börjat med att gjuta ett ben i betong, något som jag aldrig gjort tidigare! Ur betongen sticker det upp rostiga armeringsjärn och koppartrådar samt sladdar... Jag försöker få ett uttryck som påminner om en byggarbetsplats. I nuläget vet jag inte om jag lyckats eller inte, det återstår att se imorgon när det bränt klart.

Jag funderar även på att enbart gjuta ett ben i betong. Anledningen till det är att det blir så hiskeligt tungt annars. Jag ska försöka ta mig till en Skrot-Nisse och se om jag kan finna några fynd som kan bygga upp resten av kroppen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar