tisdag 26 november 2013

I söndags var jag och min gestalt ute på strapatser i snålblåsten! Hon blev utsatt för både det ena och andra.. Än så länge har hon bara blivit fotograferad och filmad. Jag gjorde ett tappert försök till stopmotion, men vinden fångade henne och gjorde uppdraget omöjligt. Utomhus kändes min gestalt främmande. Hon var inte en naturlig del av sin omgivning, hon passade inte in. Vid ett fototillfälle la jag henne vid strandkanten medan havets vågor sköljde över henne. Jag fick trampa ner hennes ena fot så att hon inte skulle flyta iväg. Om hon hade flutit iväg, så hade jag aldrig förlåtit mig själv. Vad hade min gestalt kunnat orsaka där ute på havet? Mitt val av material är ganska förrädiskt. Jag tänker på alla de havs- och landdjur som dör efter att ha fastnat eller ätit plast.. Denna gestalt ska absolut återvinnas efter jag förbrukat henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar