måndag 18 november 2013

Igår försökte jag fästa mitt horn på min gestalts huvud. Mina föraningar blev sanning. Hornet var för tungt. Okej, kanske ska hon bära på sitt horn istället? Jag lekte med tanken att låta henne bära en utav mina peruker? Jag försökte även fästa hornet utanpå peruken, men viss problematik uppstod. Kvarstår en del tankeverksamhet. Dock har jag börjat klura på olika lösningar på hur jag ska få henne att samverka med publiken. Synlig och osynlig. Funderar på att bygga en liten låda. I lådan finns ett pussel och ett USB-minne. Pusslet ska föreställa ett foto på min kvinnogestalt. På USB-minnet ska det finnas en kortfilm, eller fler med henne i huvudrollen. Om jag hinner gjuta henne i betong (gör jag säkert inte) så ska det även ligga en bit betong av henne i lådan. Tanken är sedan att publiken ska skriva ned en kort reflektion över tankar som kom över dem utifrån vad de nyss erfarit. Eller varför inte skriva en liten saga? Nåväl, måste knyta ihop alla lösa ändar nu. Måste sätta punkt någonstans.

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar idén med att få skriva en liten saga. Eller kanske bara få berätta var hon kommer ifrån / vad hon gör här / vart hon är på väg? Inspirerande!

    Jag blir också nyfiken på varför du funderar på att gjuta i betong? Känns hon alltför flyktig och behöver förankras i något tyngre?

    Det är jättekul att följa din process!

    SvaraRadera
  2. Tack för din feedback:-) Det kommer nog bli en liten berättelse... Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig arbetat i betong och är därför oerhört nyfiken på uttrycket som det kan ge. Jag gillar dina tankar kring att göra gestalten mindre flyktig genom att ge henne tyngd, spännande. Undrar hur hon skulle se ut? Formen på insidan ser nog inte alls ut som på utsidan..

    SvaraRadera