fredag 29 november 2013


Att göra ett pussel var inte så lätt som jag hade tänkt mig. Den första svårigheten var att välja rätt fotografi. Jag valde slutligen ett foto som symboliserade att kvinnogestalten såg ut att gömma sig. Nästa problematik stötte jag på när jag upptäckte att jag valt en för tjock kartong som var omöjlig att skära. Lösningen på det var att börja om från början igen och välja tunnare kartong! Hönsnätet hittade jag på skolan. Det ska finnas inuti min låda. Det ska hjälpa mig att få ett "smutsigt" och rått intryck. Utanpå lådan ska jag klistra på olika redigerade foton på stadsmiljö och skräp som jag fotat i min närmiljö.

2 kommentarer:

  1. Jag blir nyfiken på vad som ledde till ett pussel? Skall det blir en del av redovisningen? Har din gestalt gömt sig och man ska försöka få fram henne igen genom att pussla? Är hon samlad i lådan?

    Frågvis för jag är så nyfiken på din skapandeprocess!

    SvaraRadera
  2. :-) Jag ville få henne synlig och icke synlig samtidigt på något vis..vilket ledde till ett pussel, och du har helt rätt, hon har gömt sig i pusslet och kommer synas med pusslet, men inte helt och hållet ändå. För att hon ska synas mer måste man även se filmen..
    Kul att du är nyfiken! Vi syns på fredag!

    SvaraRadera